fredag 29. november 2013

K A L E N D E R T R E








Førtiåtte små pakker, pakket to og to i papirposene som henger på det nymalte
kalendertreet. To små barn med forventning i øynene, og en mamma som kan si
seg fornøyd med at tror jeg vi har funnet kalenderen som har kommet for å bli.








Kalendertre får en kjøpt flere steder, men for å få det uperfekte litt skjeve treet
jeg hadde lyst på var det bare å sette i gang på egen hånd. Lister har vi nok av,
(de skulle jo sittet på veggen, men pytt sann!)  og skjært til i ulike bredder og satt tilfeldig 
på stammen ble det veldig fint. Jeg tenker at etter som dagene går og treet blir 
tomt er det dekorativt i seg selv - og det skader ikke med litt julepynt på heller : )









Tallene har jeg enkelt og greit printet ut selv, en liten variasjon fra i fjor
da jeg stanset ut bokstaver og limte de på gaveposene. Fjorårets kalender
kan du se her. Er du sent ute er det en superenkel måte å lage en dekorativ kalender på!




foto © elisabeth heier



Nå har det lagt seg ett tynt lag med snø utenfor, julemusikken står på 
og jeg skal snart pynte bord til kveldens julebord. Herlige førjulstid!




F I N 
F R E D A G !





This year I decided to make my own calendar for the kids, 
and with some mouldings and white paint I got my unperfect and 
charming tree.





10 kommentarer:

  1. Simply with very big effect! I love it! ♥ Esther

    SvarSlett
  2. I just found your blog, but I have to say, it's wonderful! Following you now from Helsinki!

    xxx
    E
    http://dragonflyelisabeth.blogspot.fi/

    SvarSlett
  3. A nice idea!! Simple but lovely ;-)
    Greetings from Switzerland
    Daniela

    SvarSlett
  4. Så lekkert Elisabeth! Nydelig kalender! Og så fint med lyslenken over stolen og pynt på sofabordet, alt var fint her :) Klem

    SvarSlett
  5. Koselig:)
    Blir nok en tidlig søndagsmorgen i morgen:)) ♥

    SvarSlett
  6. superbe.
    bonjour de France;

    manon

    SvarSlett
  7. This is just so beautiful, soft and dreamy :) I'll be making (well...trying to make, as I'm not so sure about the result!) an alternative Christmas tree as well this year so thanks so much for sharing yours. Great inspiration :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger
igjen noen ord hos meg ♥
Det gjør meg glad!